Idrefjäll

Nu är jag äntligen hemma. Hemma ifrån tre dagars vandring och två nätter ute mitt i ingenstans.
Resan dit var bra, anton och jag i framsätet och blev rätt så rastlösa efter någon timme. Sen kom vi fram till Nipfjället och där började vandringen, med väskan på ryggen med tält, liggunderlag och sovsäck och maten. Anton hade köket osv. Gick genom skogen, över rötter, stenar och bäckar. Efter många pauser eftersom ryggsäcken vägde bly kom vi fram till första stoppet sent på eftermiddagen. Det var en befrielse att få ställa ner väskan och rättare sagt dö ett tag innan vi satt upp vårat super bra tält. Vind och vattentät!

Första natten var ett helvete, någon sov på mitt underlag och varje gång jag flyttade mig lite närmare anton var det någon som flyttade efter och tog min plats.. aldrig mer sa jag när jag vaknade utav någon som skrek och sa att hon hade sovit på en rot hela natten när hon var på väg ur tältet.
Gårdagen flöt på, höll på att bryta ihop när vi aldrig kom fram, men vi kom fram tillslut och grillade korv. Sov skönare den natten och idag har vi vandrat i spöregn.
Aldrig varit så glad när vi såg bilen som stod och väntade på oss.
Duschen idag var absolut veckans bästa!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0